Skip to content

Who’s that girl?

Denk jaren ’50: toen na de Tweede Wereldoorlog bepaalde grondstoffen en materialen weer beschikbaar werden, ontstond er een modetendens waarin veel kleur, bloemenpatronen en stippen aanwezig waren. Christian Dior introduceerde zijn New Look die onder andere door een wespentaille en A-lijn rokken werd gekenmerkt. Ondanks de trend om de nadruk op de boezem te leggen, hadden de meeste jurken een hooggesloten kraag die soms vergezeld werd door een strik. Je kent ze vast wel, vintage posters uit diezelfde periode waarop huisvrouwen met een brede glimlach en veelal gekleed in kleurrijke jurken en strikken een nieuw product promoten. Het is precies dat beeld dat in 2002 door een groep jonge vrouwen uit Antwerpen vertaald werd naar een moderne versie; het merk Who’s that girl was geboren.

Omdat de vriendinnen niet konden vinden wat zij zochten, namelijk betaalbare, leuke, kleurrijke en comfortabele kleding, besloten ze – na brainstormsessie met veel koffie en chocola – zélf een collectie te ontwerpen. En met succes: vier jaar later, in 2006 opende zij hun eerste brand store in Antwerpen. Inmiddels bezit het merk brand stores in Berlijn, Amsterdam, Antwerpen, Brugge, Gent en Hasselt, naast meer dan 300 verkooppunten door heel Europa.

Jurkje van het Belgische merk Who's that girl

Filosofie

Hun filosofie: “Als je er goed uit wilt zien, moet je je allereerst goed voelen. Als kleding jou niet flatteert en niet comfortabel of betaalbaar is, zullen wij het je niet aanbieden”. En de naam zegt het al: Who’s that girl? Je vraagt je af wie toch die vrolijke meid is, in haar kleurrijke en originele jurk, die straalt en zich overduidelijk goed voelt, maar zichzelf niet al te serieus neemt. De jurken van Who’s that girl zijn namelijk speels, met oog voor detail en uiteraard een tikkeltje retro. Opvallen zal je dus zeker. En alleen het bekijken van hun website of advertenties maakt je al super blij. Een ware kleurexplosie komt op je af.

Overigens huurt Who’s that girl geen ‘échte’ modellen in voor hun campagnes, maar plukken de ontwerpers hun modellen gewoon van de straat. De sprankelende meiden die worden uitgekozen voor de advertenties doen volgens hoofd ontwerp Catherine ‘meer recht aan de spontaniteit en speelsheid die Who’s that girl wil uitstralen’.

Be First to Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *